Bebizonyították, hogy tényleg nem leányálom Budapesten autót vezetni

Kiderült, hogy mekkora stresszel jár a vezetés a fővárosban.

Forrás: Discovercars2024. 05. 10. 5:55
Budapest, 2022. december 8.
A Rákóczi híd és a déli vasúti összekötõ híd a Mol új székházából, a Kopaszi-gát mellett épült Mol Campusból fotózva 2022. december 6-án.
MTI/Balogh Zoltán
illusztráció Fotó: MTI/Balogh Zoltán Forrás: MTI/Balogh Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az európai nagyvárosok forgalmát vizsgálták, hogy megtudják, hol a legrosszabb autót vezetni, és utóbb kiderült, hogy a helyzet nem valami rózsás Budapesten. Jó néhány tényező befolyásolja ugyanis a sofőrök stressz-szintjét, ilyen például a agresszív viselkedés vagy hogy mennyi ideig kell parkolóhelyet keresnünk, miután eljutottunk a célhoz. 

És azt, hogy valóban mennyire idegőrlő egyes nagyvárosokban az autósoknak a közlekedés, úgy mérték meg, hogy pulzusszámmérővel tettek az egyes európai városok sofőrjeire. Az alanyok vezetés közbeni pulzusát összehasonlították a nyugalmi állapotban levő pulzusukkal, így kiderült, hogy mekkora stresszt vált ki belőlük a vezetés.

Az eredményeket belgyógyász szakorvos értékelte, és ezek alapján arra jutottak, hogy Budapest nem a legjobb hely, legalábbis ha azt vesszük, hogy jó-e a fővárosban autózgatni. A sofőrök pulzusa vezetés közben a nyugalmi állapothoz képest jócskán megemelkedett, percenként akár 90-et is vert. Megjegyzik, az egészséges tartomány percenként 60-100 szívdobbanás, de az arany középút a percenkénti 60-80 dobbanás. Érdemes azonban szem előtt tartani, hogy minél fittebb valaki, annál alacsonyabb a nyugalmi pulzusa, és minél idegesebb, annál gyorsabban ver a szíve. 

A lista élén Oslo végzett, amelyet Lisszabon követett. A dobogó harmadik fokára Milánó került, utána jött London. 

Budapest az ötödik a sorban, tehát itt is szép számmal stresszelnek az emberek a vezetés miatt.

 A magyar fővárost a listán a német követte, míg a hetedik helyre Prága került, amelyet Barcelona követett, végül a sort Krakkó zárta. 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.