Ezért vonják vissza a BAHART vitorláskikötőinek bérbeadását

Visszavonják a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) vitorláskikötőinek üzemeltetésére kiírt pályázatot, vagyis a kikötőlánc továbbra is a BAHART-nál marad. A hajózási cég májusban elfogadott újjászervezési tervének egyik fontos része volt a vitorláskikötő-hálózat üzemeltetési szerződés keretében történő használatba adása. A tervek szerint ebből biztos bevétele származott volna. De miért változott az elképzelés? – olvashatjuk a likeBalaton.hu oldalán.

Forrás: likebalaton.hu2021. 01. 17. 21:31
null
A Vitorlás tér részlete a Balatoni Hajózási Zrt. hajóállomásának pénztárépületével és várótermével, a háttérben a vitorláskikötõ látképe Fotó: Faludi Imre Forrás: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) első körben meghirdetett nyilvános tenderére senki sem jelentkezett, így január elején másodszor is meghirdették a felhívást. Január 15-én azonban fordulat történt az ügyben.

A cég sajtóközleményt adott ki, hogy a többségi tulajdonos Magyar Államot képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) előzetesen megerősítette: a januári közgyűlésen támogatni fogják a pályázat visszavonását.

Tolmácsolták a vitorlázók és az önkormányzatok kéréseit

– Az elmúlt időszakban vitorlázók és önkormányzatok is megkerestek engem, valamint balatoni képviselő-társaimat a vitorláskikötők tervezett bérbeadásával kapcsolatban – mondta a likeBalaton.hu-nak Witzmann Mihály, a Somogy megyei 4. számú országgyűlési egyéni választókerület (FIDESZ) képviselője. – A hajózási vállalat hatékony és nyereséges működése éppoly fontos számunkra, mint a térségben élők képviselete, kéréseik tolmácsolása, ezért kormánypárti képviselő-társaimmal együtt úgy döntöttünk, hogy közös erővel

megpróbáljuk elérni a cégnél a kikötők üzemeltetésének újragondolását.

Szeretném kihangsúlyozni, hogy a rémhírekkel ellentétben a kikötők eladásáról eddig sem volt szó. Senki sem akarta ezeket a vitorláskikötőket eladni, csupán a bérbeadás szerepelt a BAHART tervei között. A vezérigazgató meghallgatta kérésünket, és most úgy tűnik, a társaság módosítja az eredeti terveit.

A Vitorlás tér részlete a Balatoni Hajózási Zrt. hajóállomásának pénztárépületével és várótermével, a háttérben a vitorláskikötõ látképe
Fotó: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre

A BAHART 15 éves, határozott idejű szerződés alapján kívánta használatba adni a tulajdonában álló 11 vitorláskikötőt, melyek tulajdonjogának megtartása mellett a vitorláskikötő-lánc és az üzemeltető fejlesztéseinek kontrollja a BAHART-nál maradt volna. Erről itt lehet olvasni.

A teljes cikk, benne a Veigl Gáborral, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatójával készült interjúval ITT olvasható el.

A Bahartnál marad a vitorláskikötők üzemeltetése

– A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) igazgatósága kezdeményezi a társaság döntéshozó testületeinél a 11 vitorláskikötő üzemeltetésére kiírt pályázat visszavonását. Amennyiben az igazgatóság döntését a felügyelő bizottság is támogatja, akkor a javaslat végső döntésre a közgyűlés elé kerül – áll a siófoki székhelyű vállalat lapunknak küldött közleményében.

– Az igazgatóság döntését a közgyűlésen támogatni fogja, így a kikötők üzemeltetése továbbra is a Bahart feladata marad – folytatódik a kommüniké. – Mivel a pályázat felfüggesztését Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselőjének kezdeményezésére a Balaton-régió kormánypárti képviselői is támogatják, Veigl Gábor, a Bahart nemrégiben kinevezett vezérigazgatója szeretné alaposan felülvizsgálni Witzmann Mihály és képviselőtársai javaslatait – fogalmaznak.

A teljes cikk ITT olvasható.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.