A Ryanair és a Wizz Air fapados fuvarozóknak a Mikulás decemberre súlyos forgalomcsökkenést hozott,
A jó állapotú házak gyorsan elkelnek
Van, ahol akár egy évet is várni kell egy ingatlan vevőjére, máshol csak pár hónapot.
A Ryanair és a Wizz Air fapados fuvarozóknak a Mikulás decemberre súlyos forgalomcsökkenést hozott,
az utasok száma több mint nyolcvan százalékkal csökkent 2019 azonos hónapjához képest.
A két diszkont légitársaság volt az első Európában, amelyek forgalmi adatokat közöltek december hónapról, amikor az érintett társaságok a koronavírus-járványhoz kapcsolódó utazási korlátozások közepette is fenntartották járataikat, még ha durván visszavágott kapacitással is – tette közzé a Flightglobal.com.
A Ryanair az év utolsó hónapjában 1,9 millió utast szállított, ami 83 százalékos visszaesést jelent a 2019 azonos hónapjában szállított 11,2 millióhoz képest. A visszaesés meghaladta a novemberben regisztrált 82 százalékos csökkenést is. Az ír légitársaság a szokásos decemberi menetrend mindössze 22 százalékát 73 százalékos töltöttség mellett üzemeltette. Ezekkel a decemberi adatokkal nagyon rossz évet zár a Ryanair, az utasok száma kétharmaddal, 52,1 millióra csökkent a 2019-es 152,4 millióról.
A magyar gyökerű Wizzair decemberben 666 ezer utast szállított, ami nyolcvanszázalékos visszaesést jelent 2019 azonos hónapjához képest. A fuvarozó 56,1 százalékos töltöttséggel üzemelt, ami 33-mal alacsonyabb, mint a megfelelő tavalyi hónapban, és június óta a legalacsonyabb. A decemberi teljesítmény azonban enyhe javulást jelentett az előző hónaphoz képest, ahol az éves forgalom 85 százalékkal, 456 ezerre csökkent. A Wizz 16,6 millió utast szállított a naptári évben, ami 58 százalékkal kevesebb, mint a 2019-ben szállított csaknem negyvenmillió.
A Reuters idézte Váradi József vezérigazgatót, aki szerint az Egyesült Királyságban, amely Románia és Lengyelország mellett a Wizz három legnagyobb piacának egyike, az új vírustörzs miatti lezárások azt jelenthetik, hogy a kapacitás januárban 25 százalékra csökken. Váradi elmondta, hogy ennek ellenére a Wizz hosszabb távú növekedési kilátása sértetlen maradt, és a légitársaság működésének helyre kell állnia. – Úgy gondolom, hogy
ha a korlátozásokat nyárra megszüntetik, akkor 2021 nyara a mi szemszögünkből nem áll majd messze 2019 nyarától
– mondta. Ugyanakkor úgy látta, hogy ez sok más légitársaságnál nem fog történni. A Reuters emlékeztetett, hogy a Wizz az elmúlt öt évet a kelet-európai bázison túli terjeszkedéssel töltötte: az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európában a járvány ellenére is tovább bővítette a flottáját. Tavaly március óta kétszázhatvan új útvonalat és 13 bázist nyitott meg, köztük egyet Gatwickben, London második legnagyobb repülőterén, ahol ambiciózusan terjeszkedik.
A jövő héten pedig megkezdi működését a Wizz Air Abu Dhabi, az Öbölvidéket és Európát összekötő légitársaság.
A Ryanair vezérigazgatója a Express.co.uk portálnak adott nyilatkozatában a koronavírus elleni oltási program felgyorsításának szükségességét hangoztatta.
Michael O’Leary azt állította, hogy a Ryanair a Covid–19 egyik túlélője lesz.
Megjegyzései akkor hangzottak el, amikor az ír társaság kénytelen volt erőteljesen csökkenteni a járatszámát a zuhanó utasszám miatt. A vezérigazgató igyekezett megnyugtatni a részvényeseket, hogy a Ryanair erőteljes fellendülésre készül a korlátozások feloldása után. O’Leary úgy érvelt, hogy a piaci folyamatok túlmutatnak a rövid távú hírek ciklusán. A részvényárfolyam ideiglenes, felfelé és lefelé mozog. Helyre fog állni, amint a Covid-korlátozásokat megszüntetik. Rámutatott, hogy
a Ryanair az ünnepek előtt új szerződést jelentett be a Boeinggel további repülőgépek vásárlására.
Emlékezetes, hogy a Boeing 737-es flottát üzemeltető Ryanairt érzékenyen érintette, hogy csaknem két évig nem kaptak felszállási engedélyt a Max nevű keskeny törzsű gépek. A típus az óév utolsó napjaiban kapott felszállási engedélyt az USA légügyi hatóságától.
Van, ahol akár egy évet is várni kell egy ingatlan vevőjére, máshol csak pár hónapot.
Ez történt a héten a gazdaságban.
Kiemelkedően magas összeget ajánlottak fel az adózók a személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékából.
A kiépülő többletkapacitások a következő időszakban jelentős támogatást adnak a gazdaságnak. Mutatjuk, hogy mekkorát.
Itt vannak a legújabb részletek a halálos hajóbalesetről - videó
Ez gyors volt: az Alkotmányvédelmi Hivatal elé került Szijjártó Péter és a 444 csörtéjének ügye
Rengeten megyére azonnali figyelmeztetést adtak ki: pokoli, ami lecsap ránk mindjárt
Vannak még "lőporos hordók" Szlovákián kívül is
Te köztük vagy? Íme a négy leggonoszabb csillagjegy mind közül
A természet lassan visszaveszi Kispest első polgármesterének patkánytanyává lett házát
Csődöt jelentett, és az összes üzletét bezárja a magyarok egyik kedvenc ruhamárkája
3x3-as kosárlabda: vereséggel is csoportelső lett női csapatunk
Federer és Nadal újra együtt, szóba került az arrogancia is
Az összes pénzét ellopják, ha felveszi a telefont, amikor erről a számról hívják
Súlyos hajóbaleset történt Verőcénél + videó
Megnevezik az atomerőmű elleni támadás elkövetőit
Van, ahol akár egy évet is várni kell egy ingatlan vevőjére, máshol csak pár hónapot.
Ez történt a héten a gazdaságban.
Kiemelkedően magas összeget ajánlottak fel az adózók a személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékából.
A kiépülő többletkapacitások a következő időszakban jelentős támogatást adnak a gazdaságnak. Mutatjuk, hogy mekkorát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.