Európa élére tör az olcsó Dacia kisautó

Az európai autóipar krízishelyzetét mutatja, hogy egy hónapban több Dacia kisautót vettek, mint VW Golfot.

2021. 08. 30. 16:30
null
Egy új Dacia Logant a 2017-es genfi autószalon során láthattunk először Fotó: MARTIAL TREZZINI Forrás: MTI/EPA
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Olcsó és gazdaságos, de egyre jobban divatba is jön? Dacia karosszériát hegesztenek a romániai gyárban                                                                                                                                        Fotó: Stringer

Letaszították a trónról: a VW Golf nem tudott az első helyre kerülni az eladások tekintetében Európában júliusban. Helyette az oly sokszor lesajnált Dacia márka Sandero nevű kisautójával 2008-as piaci bevezetése óta először szerezte meg az első helyet. 

A Renault-hoz tartozó Dacia 20 446 Sanderót adott el, ami hatszázalékos növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest. VW Golfból 19 425 fogyott, ami 37 százalékos csökkenés – tette közzé az AutomobilWoche.de a Jato Dynamics adatait ismertetve.

Összességében négy hónapos növekedés után az európai személygépkocsi-piac júliusban 24 százalékkal 967 830 új járműre csökkent. Még mindig érezteti hatását a pandémia, és sok gyártónál fordulnak elő gyárleállások a félvezetők hiánya miatt.

A Sandero új generációja népszerű az ügyfelek körében, ami főként az alacsony árnak köszönhető.

A gyártó németországi honlapján a legolcsóbb változat ára 8690 euró, valamivel több mint hárommillió forint, erre az online boltban még kiszállítási költséget számolnak fel. A legdrágább változat 10 290 eurótól, 3,6 millió forinttól kapható.

A Renault diszkontautó-stratégiája krízisek idején működik jól, és most igazi krízis előtt áll a cég. Ugyanis egyetértési megállapodást kötött Kína legnagyobb magánkézben lévő autógyártójával, a Geely-vel a kínai és dél-koreai piacokon való együttműködésről. Csakhogy eközben a Renault továbbra is a Nissannal és a Mitsubishivel alkot szövetséget. Különösen a Nissan vezetői nézik rossz szemmel, hogy a franciák a kínai piacon más stratégiai partner után néztek.

Fotó: MTI/EPA/Martial Trezzini

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.