Autóipari körkép: ez cipeli a hátán Magyarországot

Teljes autóipari körképet adott Szijjártó Péter egy nagyszabású autókiállítás megnyitóján.

BuL
2013. 11. 07. 11:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az autóiparnak óriási szerepe van abban, hogy Magyarország ma jobban teljesít: 2013 a növekedési fordulat éve a magyar gazdaságban, és egyben a siker éve az autóiparban – mondta a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára csütörtökön Budapesten, az Automotive Hungary Nemzetközi Járműipari Beszállítói Szakkiállítás megnyitóján.

Magyarországon 620 járműipari vállalat működik, ezek pedig több mint 100 ezer embernek adnak munkát, és 15 milliárd eurónyi termelési értéket állítanak elő évente – fejtette ki az államtitkár, hozzátéve, hogy a teljes magyar ipari termelés 18, a bruttó hazai termék (GDP) 10 százalékát adja a járműipar, amelyhez a magyar export negyede kötődik.

Szólt arról is, hogy a járműgyártó cégek árbevételének 92 százaléka az exporthoz kötődik, a Magyarországon gyártott motorok négyötödét, az autók 90 százalékát exportálják.

Szijjártó Péter kifejtette: ahhoz, hogy a kormány elérje célját, és Magyarország legyen Európa termelési központja, át kellett szervezni a nagy rendszereket. Az adórendszert, hogy az ne büntesse, hanem jutalmazza a munkát, ezenkívül Magyarországon alakult ki Európa egyik legrugalmasabb munkajogi szabályozása. A kormány német mintára a szakképzést is átszervezte: a duális képzésnek köszönhetően a magyar fiatalok megkapják azt a gyakorlati tudást, amellyel versenyképesen tudnak megjelenni a munkaerőpiacon, és így akár az autóiparban is.

Az államtitkár szerint ezek az intézkedések egész Magyarország megújítását eredményezték, és olyan beruházási környezetet teremtettek, amely a magyar mérnökök szakértelmével az európai autógyártás egyik fellegvárává tette Magyarországot.

Szijjártó Péter felidézte, hogy az idén kezdődött meg az A3 Limousine és az A3 Cabriolet gyártása Győrben, ahol ma a világ legnagyobb motorgyára működik, és ahol már 10 ezernél is több munkavállaló dolgozik. Szintén 2013-ban gördült le a gyártósorról a Mercedes kecskeméti gyárában az első CLA modell, amely komoly piaci sikereket ért el az Egyesült Államokban. A Suzuki esztergomi gyárában megkezdődött a Suzuki SX4 S-Cross gyártása és az Opel szentgotthárdi új motorgyára is megkezdte a termelést – hangsúlyozta az idei év eredményei között az államtitkár.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy a négy nagy gyártón túl a világ 20 legnagyobb, első körös autóipari beszállítójából már 15 működik Magyarországon. Az idén 70 milliárd forintos beruházással 500 új munkahelyet hoz létre a Bridgestone, a Hankook megduplázza gyártási kapacitását és 950 új munkahelyet hoz létre, a Jabil is fejleszt és 450 új munkahelyet hoz létre Szombathelyen – említette példaként Szijjártó Péter.

Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) ügyvezető főtitkára megnyitóbeszédében kiemelte: az autóipar a magyar gazdaság leggyorsabban fejlődő ágazata, amely az utóbbi években mennyiségi és minőségi ugráson ment keresztül.

Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója elmondta: Magyarország szinte észrevétlenül lett autógyártási nagyhatalom; nemcsak azért, mert itt szerelik össze az Audit, a Mercedest és a Suzukit, vagy mert itt gyártják az Opel motorját, hanem mert ezen autók alkatrészei is jórészt Magyarországon készülnek. Hozzáfűzte: 2014-ben elérheti a 400-500 ezer darabot a járműgyártás nagyságrendje.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.