A BKK villamos- és trolibusz-járműfejlesztésre vonatkozó uniós projektjének első üteme keretében írta ki a pályázatot szóló és csuklós, teljes egészében alacsonypadlós trolik beszerzésére. Összesen 14 szóló és 10 csuklós járművet vennének, ennek költsége a központ becslései alapján nettó 62 millió euró.
A járművekkel szemben előírás, hogy legalább négy kilométert képesek legyenek felsővezeték nélkül megtenni, a 12 méteres szólók legalább 62, a 18 méteres csuklósok pedig 102 utas befogadására legyenek képesek.
A BKK emellett jogosult lenne akár egy, akár több ütemben további 84 jármű és kapcsolódó szolgáltatások megrendelésére is. A tenderen azok a cégek indulhatnak, amelyek referenciájában egyebek mellett szerepel legalább 15 trolibusz leszállítása és üzembe helyezése. Az elbírálásánál a legtöbbet a nettó ár számít.
A Tisza Volán Zrt. tíz új földgázüzemű, elővárosi és városi feladatokra alkalmas alacsonypadlós autóbusz megvásárlására írt ki nyílt közbeszerzési eljárást – olvasható az európai közbeszerzési közlönyben.
A pályázatok elbírálásánál a társaság a nettó beszerzési árat 65 százalékos súllyal, a beszerzéshez szükséges önerőt 15 százalékban, míg a teljes élettartamra vetített energiafelhasználási és szennyezőanyag-kibocsátási költséget 12 százalékban veszi figyelembe.
A 2014. augusztusi szállítású járművekre a beszállítónak a forgalomba helyezéstől számítva minimum 24 hónapnyi teljes körű, kilométer-korlátozás nélküli jótállást kell vállalnia. A társaság nem közölt a beszerzés árára vonatkozó korlátozást.