Eddig bírta a Boeing vezére a sok botrányt, az év végéig elhagyja a céget

David Calhoun, a Boeing vezérigazgatója az év végéig hagyja el a céget, amiben a sorozatos botrányok is szerepet játszottak.

Forrás: Poliico2024. 03. 25. 20:49
Boeing CEO David Calhoun Meets With Sen. Duckworth
Dave Calhoun, az amerikai Boeing vállalat igazgatója. Fotó: AFP/NurPhoto Forrás: Aaron Schwartz
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Boeing vezérigazgatója, David Calhoun hétfőn bejelentette, hogy elhagyja a céget, ami az amúgy is nehéz időszakát élő cégnek még nehezebbé teszi a mindennapokat. Nem Calhoun az egyetlen felsővezető, aki távozik: Stanley Deal, a Boeing kereskedelmi repülőgépeinek vezetője hirtelen nyugdíjba vonul, helyét pedig Stephanie Pope, a cég operatív vezérigazgató-helyettese azonnali hatállyal veszi át. 

A munkavállalóknak írt levelében Calhoun kifejtette, hogy az Alaska Airlines szerencsétlensége, amikor kiszakadt az ajtó a repülő oldalán, „vízválasztó pillanat” volt a Boeing számára, és azt mondta, hogy a vállalat „a jövőben megjavítja azt, ami nem működik”.

Calhoun annak a Dennis Muilenburgnak a helyére került, aki a 2018-as és 2019-es 737 MAX-baleset után távozott, amelyben 346 ember halt meg a tengerentúlon, és számos szövetségi vizsgálat és per indult a céggel szemben. Az elmúlt hetekben Calhount többször kérték, hogy magyarázza el a Boeing minőség-ellenőrzési problémáit az amerikai törvényhozóknak, miután az év elején az Alaska Airlines egyik járatán kitört az ajtó. Az incidens következményeivel volt tele a sajtó, a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság (FAA) és a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács vizsgálatokat kezdeményezett a társasággal és alvállalkozójával, a Spirit AeroSystemsszel szemben.

A hónap elején az FAA közölte, hogy a vállalatnál végzett előzetes ellenőrzése – amely röviddel az alaszkai incidens után kezdődött – kimutatta, hogy a Boeing és a 737 MAX törzsszállítója, a Spirit AeroSystems nem teljesítette a minőség-ellenőrzési követelményeket gyártási folyamatai során. Eközben pedig az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálja, hogy az Alaska Airlines kitörött ajtaja miatt  az esetet bűncselekménynek minősítse-e.

A Boeing problémái azonban túlmutatnak a januári szerencsétlenségen. Azóta is rendszeresen történnek kisebb-nagyobb balesetek a cég gépeivel. Legutóbb lapunk is megírta, hogy meghalt a férfi, aki szólt a Boeingek hibájáról. Az illető 2019 óta harcolt a vállalattal. Több kijelentéséről kiderült, hogy igaz volt, hiába tagadta a Boeing.  Arról is írtunk, hogy egy Boeing 737-800-as gépről hiányzott egy külső panel, mire földet ért a célállomáson, pedig állítólag a levegőben még minden rendben volt. Nemrég felkerült az internetre egy videó, amin az látszik, hogy a levegőben tört szét egy Boeing 755-es repülőgép szárnya, amiből hatalmas baj is lehetett volna.

Borítókép: Dave Calhoun, az amerikai Boeing vállalat vezérigazgatója (Fotó: AFP/NurPhoto/Aaron Schwartz)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.