Saját akkumulátorszabványában látja a jövőt a Volkswagen

Bányaipari beruházásokat tervez a Volkswagen-konszern részben azért, hogy csökkentse az akkumulátorgyártás alapanyag-beszerzési költségeit, részben pedig azért, hogy saját termelésből fedezze saját igényének felét – adta hírül a Reuters.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI, Reuters2023. 03. 17. 8:49
null
Thomas Schmall, Member of the Board of Management Volkswagen AG Technology, delivers a speech during the inauguration event at German carmaker Volkswagen's (VW) first own battery cell factory "SalzGiga" in Salzgitter, central Germany, on July 7, 2022. (Photo by Ronny Hartmann / AFP) Fotó: AFP
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyersanyagellátás szűk keresztmetszete maga a bányászati termelési kapacitás, ezért kell közvetlenül bányákba fektetnünk – nyilatkozta Thomas Schmall, a Volkswagen technológiai fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja a Reuters hírügynökségnek. Az elektromos járművek gyártási költségének mintegy negyven százalékát adja az akkumulátorcella.

A tervek szerint a PowerCo akkumulátorgyártó érdekeltség nem csak a konszern saját igényeit elégíti majd ki, hanem globális szinten is jelentős alapanyag-ellátó funkciót is betölt. A PowerCo először a Fordnak szállít majd akkumulátorcellákat ahhoz az 1,2 millió járműhöz, amelyet az amerikai autógyártó a Volkswagen elektromos MEB platformjára épít Európában.

Schmall közölte: a Volkswagen hosszú távon annyi akkumulátorcella gyártását tervezi, amivel fedezni tudja saját globális akkumulátorszükségletének felét. Az akkumulátorgyártás túlnyomó része Európában és Észak-Amerikában épül majd ki. Piaci megfontolásokra hivatkozva azt nem részletezte, milyen lehetséges helyszíneket vizsgálnak vagy hogy a Volkswagen hol és mikor fektetne be közvetlenül bányákba.

A jövőben lesz néhány akkumulátorcella-szabvány a világon. A nagy volumenű saját termeléssel és harmadik fél piaci ellátásával azt akarjuk elérni, hogy az egyik ilyen szabvány a miénk legyen

– jelentette ki a fejlesztési igazgató.

A tavaly alapított PowerCo az évtized végére húszmilliárd eurós éves forgalommal számol. A vállalat a németországi Salzgitterben 2025-ben, a spanyolországi Valenciában 2026-ban, a kanadai Ontarióban pedig 2027-ben indítja el az akkumulátorgyártást. 

A Volkswagen 180 milliárd eurós ötéves fejlesztési tervében 15 milliárdot különítettek el erre a három már ismert akkumulátorgyárra és a nyersanyagok beszerzésére. 

A konszern 2026-ig – amikorra a német és a spanyol üzemek már termelni fognak – biztosította a nyersanyagellátást, és a következő hónapokban dönt arról, hogy miként fedezi majd a további igényeit – ismertette Schmall az interjúban. A Volkswagen emellett mintegy 14 milliárd dollár értékben rendelt akkumulátorokat a Northvolt svédországi üzemétől.

Globális szinten olyan ázsiai gyártók, mint a CATL, az LG Chem és a Samsung SDI uralják az akkumulátorcella-gyártást. Európában a tervezett akkumulátorcella-gyártókapacitás közel felét az ázsiai szereplők adják.

Borítókép: Thomas Schmall, a Volkswagen igazgatósági tagja (Fotó: AFP/Ronny Hartmann)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.